Pagina's

zaterdag 13 augustus 2011

Zelf maken: BORDUURKAARTEN

Als kind heb ik er heel wat gemaakt: borduurkaarten. Je weet wel die kaarten met stipjes en lijntjes die je eerst moet prikken om vervolgens te borduren. Laatst struinde ik in een nostalgische bui het internet af op zoek naar die leuke borduurkaarten van weleer. Maar jammergenoeg kon ik geen leuke vinden... dan maar zelf maken dacht ik, en dat heb ik gedaan!

Wat heb je nodig?
- dubbele kaart
- priknaald*
- leuke uitgeprinte afbeelding
- borduurgaren
- borduurnaald
*een gewone kinderpriknaald bleek te stomp, dus heb ik er zelf een gemaakt met een kurk en een borduurnaald
Hoe maak je het?
1. Vouw de kaart open en leg de uitgeprinte afbeelding op de voorkant van de kaart.
2. Prik gaatjes in de omtrek van de afbeelding. Zorg ervoor dat er ongeveer 0,5 cm tussen ieder gaatje zit.
3. Pak nu twee draadjes borduurgaren en borduur de afbeelding.



Zoals je ziet zijn de borduurkaarten heel eenvoudig, maar bovenal erg leuk, om te maken. Ik heb er dus ook al heel wat gemaakt. Kijk maar!


Om het borduurkaartengevoel van vroeger helemaal terug te krijgen, heb ik van een drietal kaarten ook nog 'echte' borduurkaarten gemaakt.
Als je wilt, kun je ze ook maken. Klik op de onderste afbeelding, print hem uit en prikken en borduren maar!



7 opmerkingen:

  1. wat leuk!!!

    www.allerleigebrei.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee, nooit aan gedacht!! Is Freubelweb ook van jou? Daar ben ik een groot fan van!!
    http://veryinterestingtoshare.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk! En ooh, die nostalgie... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi!
    Ik kwam je idee tegen en ben het gaan proberen, leuk! Laat je de achterkant van je werkje zichtbaar, of plak je daar nog iets over? Ik ben benieuwd ...
    Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf zeg! Was op zoek naar leuke ideetjes voor kaarten. Die wil ik uitproberen. Bedankt voor je uitleg. groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ja, kom ik via via op dit blog en ben jij ook degene die achter freubelweb zit. Te leuk! En jouw blog is ook erg leuk.
    Ik ga je volgen hoor!
    Groetjes, Corine

    Wien-art.blogspot.com
    Wien-artfabrics.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen