Pagina's

maandag 22 november 2010

Zelf maken: KERSTSLINGER

Eind vorig jaar rond heb ik deze kerstslinger heel wat keertjes gemaakt. Het is leuk om te maken en helemaal niet moeilijk, ook niet als je niet zo'n ervaren naaister bent ;-)

Wat heb je nodig?
- karton
- verschillende stofjes
- fiberfill
- lint

Hoe maak je het?
- Print de kerstfiguurtjes uit op papier en knip ze uit.
- Trek ze over op karton en knip de kartonnen mallen uit.
- Neem mbv de kartonnen mallen de figuren over op de stof. Let op: je hebt voor ieder figuur een voor- en een achterkant nodig! Keer de mal dus om voor de achterkant!
- Knip de figuren uit en leg de stofjes met de achterkant op elkaar.
- Leg tussen de voor- en achterkant een stukje fiberfill en speld de drie lagen aan elkaar vast.
- Stik de drie lagen op de naaimachine aan elkaar vast en knip het overtollige fiberfill af.
- Maak zoveel stoffen kerstfiguurtjes, met zoveel verschillende stofjes, als je wilt.
- Haal het lint door de oog van een (kinder)borduurnaald.
- Steek de borduurnaald met het lint bovenin het kerstfiguur en haal hem aan de onderkant er weer uit. Steek hem vervolgens in de bovenkant van het volgende kerstfiguur en haal hem er aan de onderkant weer uit. Herhaal dit voor alle kerstfiguren die je hebt gemaakt.
- Maak - zodra je het laatste figuur aan het lint hebt bevestigd - een lus aan de bovenkant en een knoopje aan de onderkant van het lint. En tadaa... klaar is je slinger!

Hopelijk is het zo duidelijk, maar mocht je nog vragen hebben... stel ze gerust!

6 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Ik wil hem ook maken, fijne handleiding. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee!!! Bedankt hoor, ik wil hem ook gaan maken. Maar eerst ga ik even op je blog verder kijken, ziet er erg leuk uit!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Idee! Dank je wel.
    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Loes, wat een vrolijke blog heb je! Mooie maakdingen en tips, ook op je freubelweb. Jouw baan klinkt trouwens ook niet slecht... :-). Liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo allemaal, ik heb geld verloren aan zoveel bedrijven die beweerden echte geldschieters te zijn, maar al mijn inspanningen zijn tevergeefs geweest, ik heb meer dan 35.000 euro verloren aan nepgeldschieters die beweren te zijn wat ze niet zijn. Totdat mijn vriend me voorstelde aan de juiste geldschieter die ik contacteerde en ik met succes een lening van hen kreeg in slechts 48 uur, zou ik iedereen die op zoek is naar een lening zonder angst aanraden om contact met hen op te nemen via e-mail:lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I really appreciate the detail of your forecasts. I share the same passion for snowstorms and now use you as my main source of information. You have also as you have proved most accurate. I continue to refer you to others who are equally impressed. Thank you for your blog! BUY REAL NCLEX CERTIFICATE ONLINE WITHOUT EXAMS


    BeantwoordenVerwijderen